lizzibitch

En ängel lyser starkt!

Kategori:

Det gör mig så ont o jag har så svårt att ta till mig att det finns människor
som helt enkelt mår så jävla dåligt att de tar sitt liv.
Tänk att vi medmänniskor inte kan göra mer för varandra eller att hjälp inte
finns eller kanske inte når fram så att det bara finns ett allternativ.
Många säger att man kan inte hjälpa någon som inte vill ha hjälp men hur vet vi det?
Å vad är det som säger att vi gör rätt att släpppa taget för det?
Jag är ledsen för att vi människor är så jävliga, många utan att ens veta om det.
Att vissa faktiskt är känsligare än andra och att många inte har vett att va tysta.
Något vi måste lära oss är att alltid tänka på hur vi bemöter andra människor och
hur vårt beteende faktiskt påverkar andras liv och hur de mår.
Behandla alltid andra som du djälv vill bli behandlad!

Det här är bara lite tankar o funderingar jag har och jag tänker verkligen på
alla ni nära och kära som sörjer! Ta hand om varandra.

Sov i ro


Kommentarer

  • Kamilla säger:

    Ja, det är verkligen tragiskt. Hur kunde det få sluta så?

    2011-03-10 | 12:52:01
  • Lena säger:

    Du har satt ord på hur många känner, Tyvärr har du även rätt i att det finns många elaka människor oxå

    2011-03-10 | 15:59:57
  • Lola säger:

    Kan inte förstå att man kan bli så utan hopp att man slutar att leva. Livet är en gåva som så lätt ändå kan ryckas från en. Sen att det finns elaka människor är ett faktum och det är ledsamt.

    kram

    2011-03-10 | 21:07:13
  • Josefine säger:

    Du e så klok min vän!

    Hade det funnits fler av ditt slag hade världen inte varit så jävlig.

    Mer godhet i människor tack!!!



    Kram

    2011-03-16 | 09:25:20
    Bloggadress: http://joszes.blogg.,se

Kommentera inlägget här: