lizzibitch

Skörheten och skönheten

Kategori:

Det sköna livet är fullt av brister som vi lätt glömmer bort och väljer att inte se.
Vi tar det sköna i livet för givet och behandlar det inte med den respekt och kärlek det förtjänar.
Vi kör på som vanligt utan att faktiskt tänka och vårda allt det fina vi har.
Det finns gåvor i livet som är skönare än andra, att vara frisk, att få känna sig älskad,
att få älska, att ha människor runt sig som får en att växa och känna sig trygg.
Att ha en familj som alltid finns där om än inte runt husknuten.
På en sekund kan det sköna livet förändras, rasa samman, bli till något det aldrig varit.
Man hinner inte reagera, inte tänka, inte förstå. Det bara slår till och man får finna sig
i det som man själv eller andra har skapat eller råkat ut för.
Skörheten tar över skönheten.
När man själv har ett val har man ofta kontroll på sina känslor men när valet
tas ifrån en är katastrofen ett faktum och jobbet med livet börjar.
Att känna sorg efter att någon lämnat oss kan göra så ont men kan ofta
påverkas om man har fina, härliga minnen att se tillbaka på.
Alla hanterar sorg på olika sätt, jag pratar gärna om det och delar minnen o känslor.
Jag är så tacksam att jag alltid kan prata och visa alla känslor för min mamma
och pappa, så har vi tillsammans gått igenom stora sorger.
Det har gett sorgen en skönhet på nåt vis.
Trygghet i livet då, är det viktigt? För mig är det livsviktigt!!
Kanske för att jag bor så långt bort från hela min familj.
Kanske för att jag har svårt att lita på folk, oavsett varför så
är känslan att känna mig trygg något som formar mig.
Trygg=självförtroende, lycka, lugn, glad, harmonisk.
Otrygg=ångest, osäker, känslig, stressad, ledsen.
Jag är så glad att jag har en trygg famn att krypa intill varje dag,
Min familj och Johans familj som alltid finns för oss!
Mina djur som ger oss så mycke kärlek och så många skratt.
Hemmet som är min borg!
Ni undrar förstås var alla dessa tankar och känslor kommer ifrån.
Det är så många som sliter och tampas med olika saker i livet,
en del med sjukdom och dödsfall, en del med vardag helt enkelt.
Med detta vill jag värna alla att ta hand om varandra och livet!
Att inte vara rädda för att prata och visa känslor!
Ta ingenting för givet!
Älska!

Kommentarer

  • Mary säger:

    Klokt skrivet av en vis människa :)

    Du har så rätt i vad du har skrivit Lisen <3

    2011-12-14 | 23:01:16
  • Johanna säger:

    Fina du!

    2011-12-15 | 11:15:47
    Bloggadress: http://www.mobilblogg.nu/sebastian
  • walla säger:

    vackert!! Bättre låt än den kunde du inte välja, den låten förklarar det du sa häromdagen som jag tyckte va de finaste jag hört på evigheter. Känner jag mig liten lyssnar jag på den då blir våra 50 mil ...ingenting <3

    2011-12-15 | 14:34:42
    Bloggadress: http://wallaz.blogg.se/
  • Maria säger:

    Å jag älskar dig..!

    2011-12-15 | 19:20:13
  • Lena säger:

    Det är allt en klok dotter vi har. Det är härligt när man känner sej nöjd med tillvaron. Vi hörs Kram mamma

    2011-12-16 | 09:42:29

Kommentera inlägget här: