lizzibitch

Återvinning

Kategori:

Om det ändå hade varit såhär enkelt....



Ja nu har jag fått mina nya sopkärl.
Två STORA tunnor, nummer 1 och 2 med 4 fack i vardera.
Detta är en hel vetenskap. Försöker hitta på nåt så smidigt som möjligt.
Har sett smidiga kassar som är märkta med olika artiklar, kan kanske
finnas på Ikea, Bolagret, Rusta eller så :o)




Idag har jag föresten fångat min första mus i huset. Efter lite cirkus o
panik så tog jag steget att tömma fällan o ladda den igen:o)
Med stöd o hjälp från Kossan förstås! Livet på landet...hihi! Bara att bita ihop!

Kramen

Kommentarer

  • Lizzi säger:

    En liten fundering bara, vad händer med vårt sorterade avfall när sopbilen kommer o tömmer allt i en o samma bil??

    2010-09-29 | 19:18:48
  • Katrin säger:

    Men det får vi väl hoppas att de inte gör eller?

    Det finns något sorteringskit på IKEA som man kan ha under diskbänken, fullt med olika fack.

    2010-09-30 | 08:31:26
  • Recycla.se säger:

    Lizzi! Det kanske töms i samma bil, men då är det en bil med många fack. Varför? Jo, för att återvunnet papper är en råvara för pappersindustrin och behöver vara ren, dina gamla flaskor är råvara för glasindustrin, metall blir nya burkar vid smältverk, etc. Det handlar alltså delvis om miljön men framförallt om....pengar. Men du kan läsa allt om detta på vår hemsida, recycla.se och samtidigt få hjälp med att hitta bästa möjliga återvinningslösning. Spread the word!!

    2010-09-30 | 22:50:47
    Bloggadress: http://www.recycla.se
  • Lizzi säger:

    Va glad jag blev nu!! Jag sopsorterar mer än gärna o kan t.o.m tycka det är kul:o)

    Nu när jag vet att det hanteras på rätt sätt blev det ännu roligare. Har funderat lite över detta o är så tacksam för kommentaren. Heja miljön, här ska sorteras!! :o)

    2010-09-30 | 23:07:57

Kommentera inlägget här: