lizzibitch

Va hände??

Kategori:

Huset......nej det blir inget hus!
Efter noga övervägande o ångset till tusen så bestämde jag mig i
måndags kväll att inte köpa det. Besiktningsprotokollet talade ett tydligt
språk om väldigt många ej byggnadstekniskt korrekta projekt.
Hela innernertaket, fasaden, grunden i nybygget, taket på gäststugan,
verandan osv osv. Ja ni hör ju själva. Klart att ska man ha ett hus i
den prisklassen får man räkna med att greja lite men det här är för
mycke. Så klart med det!
Surt o betala en besiktning men hade jag inte gjort det så hade jag säkert köpt det
o då kunde det blivit jättedyrt om det händer nåt o försäkringen inte täcker!!
Så lika glad är jag för det....nästan...haha.

Istället blir det en etta med trädgård på Hjortakroken till mig o Viljan:o)
Vi ska bo längst ner på ettan o Johan o kisarna bor på trean.
Det känns helt okej, det är ju inte så att vi ska bo vägg i vägg:o)
Försöker se fördelar med det o framförallt att vi lätt o smidigt kan hjälpas
åt med Vilja o så. Nära till jobbet igen, alla grönområden runtomkring:o)
Det bästa är ju att den är på markplan och med en rejäl trädgår.
Myyyyyysigt!! Får tillgång 1 sept, ev tidigare.
Hyra 3000 kr/mån.

Nu är det dax o svälja kaffet o fatta fön o platttång o göra mig redo för
ännu en dag i butiken, hade en kanondag igår!!

Ikväll ska vi ut med jobbet:o)

Kommentarer

  • Kamilla säger:

    En etta med trädgård lät ju helt okej oxå. Framförallt mer tid för annat:)

    2010-07-08 | 17:36:46

Kommentera inlägget här: