lizzibitch

Julemat

Kategori:

Nu järdar har det lagats julskinka o köttbullar o jag har även fått in lite annat smaskens
till julbordet. Var på Maxi med Malin o Freja tidigare o handlade lite grejer.
Självklart ska vi ha hemlagade köttbullar, o ska jag va ärlig så blev dom förbannat goda.
Tror till o med att morfar Bengan hade sagt: Jaa det va inge fel på dom!
Hans sätt att säga att de var goda. Min moster Nicka skulle en jul ge sig på att göra små delikatess
köttbullar o som ni minns blev det en röd tråd genom hela julkvällen.
Morfar kunde inte för sitt liv förstå vad det skulle vara bra för o kommenterade allt han åt av med
att säga: Jaa det va inge fel på den....men köttbullera Nicka!! Hahaha jdet glömmer jag aldrig!
Så här ska det se ut....
 

 

Skinkan blev inte så tokig den heller.....fattade inte att jag köpt en färdigkokt utan var
på god väg att packa in den i folie o in i ugnen några timmar....haha.
Som tur var kollade jag ettiketten nogrannare o fick se att va fan den är ju klar.
Jippi bara att griljera:)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: