lizzibitch

Karlskrona

Kategori:

Idag har vi varit på tur til Karlskrona. Regnet har stått som spö i backen men vi bestämde oss för att besöka
Marinmuseumet där.


Det är inte ofta jag är på museum men det var riktigt häftigt. Massa modeller av skepp som gjordes i Karskrona.
Verktyg, motorer, undervattens gång, inne i ubåten, mycke om hur det gick till o hur de levde som tjänstgjorde på
de här skeppen.



Vi hittade faktiskt en båtmotor eller snarare tre stycken från Sefflemotorer:)
Den här från 1945. Jag har fått berättat för mig att de gjorde såbra motorer i Säffle såde fick stänga....
De gick aldrig sönder så de fick aldrig sälja några reservdelar eller laga dom så de fick sluta.
Harry, Johans kopis vet allt om det här. Fiskare som hän är:)
 

Vi var oxå ombord på krigsfartyget


Det finns inget dåligt väder....bara dåliga kläder!!!


Efter den här dagen är jag helt slut, får ta soffläge nu o ladda för Köpenhamn imorn. Vi har bestämt oss för att ta
bilen o köra över bron istället för att ta tåget så vi drar väl iväg vid nio imorn bitti.
Hoppas på bättre väder, uppehåll iallafall.
 

Ska  nog ringa Linda en sväng först bara, har inte pratat med henne på hela helgen:)

Kram på er!!

Kommentarer

  • Erica säger:

    Hej gumman!



    Linda visa mig din blogg. Skit kul att läsa!!! Få ringas nån dag...

    Pöss pöss

    2008-08-10 | 23:07:39
  • Åzzy säger:

    Have a nice day in wonderful Copenhagen!

    2008-08-11 | 08:11:16
    Bloggadress: http://sloppyme.tumblr.com
  • mitha säger:

    Nämen se Lisen!



    Skoj när man hittar fler och fler bloggar att läsa!



    Nu har du länken till min med och kanske hittar dig också;-)



    Hoppas allt är fint med dig



    kramar mitha

    2008-08-11 | 16:15:42
    Bloggadress: http://www.himmelohelvete.se
  • Lizzi säger:

    Hej Mitha! Kul o träffa på dig här:)

    Kommer inte in på din utan lösen eller?

    2008-08-11 | 21:17:11
    Bloggadress: http://lizzibitch.blogg.se/
  • Kamilla säger:

    Ha, ha det var längesen jag såg din pappa, men han är sig lik. Han ser inge lurig ut han:).

    2008-08-11 | 23:21:27

Kommentera inlägget här: