lizzibitch

Nattsudd

Kategori:


Måndag natt, jag försöker hålla mig vaken lite extra eftersom jag ska jobba natt
nu Tisdag och Onsdag. Det blir lite lättare om man vänder lite på dygnet iförväg.
Har ju inte sovit speciellt bra senaste tiden så det är inga problem.

Hur har vi det efter allt då?
Relativt bra tror jag, det är ju jag som bryter ibland. Helt plötsligt känner jag mig
ledsen och förtvivlad o tårarna kommer men det går oxå över efter en stund.
Johan frågar vad det är o jag har ingen aning! Känner mig inte alls dum eller så!
Men det är väl hormonerna som fortfarande lever loppan med mig.
Har lite småont ibland men är betydligt piggare och äter mindre (jättebra!!)

Jag har iallafall jobbat nu i två dagar, riktigt skönt att komma igång.
Ska bli kul o jobba ett par nätter nu oxå.
Mitt vikariat har ju gått ut och jag ska anmäla mig till Af o Akassan imorgon.
Men det verkar bli en del jobb, så det blir sommaren på Statoil för min del!
Lite mindre i Maj och Juni men desto mer i Juli och Augusti. Johan kommer
oxå jobba mycke de månaderna så det blir kanon.
Vi ska ju snart iväg till solen o få en liten och väldigt välbehövlig paus från allt!!
Antar att vi kommer leva på det länge efter vi kommit hem.
Det blir vår första riktiga resa tillsammans, längtar så in i .......!!

Apropå hem så har vi kommit igång bra med allt som ska göras vid här i Lissebo.
Rensat i stengången, Johan har tvättat fasaden på carporten och även börjat på
huset. Sen ska vi tvätta planket runt tomten innan det ska målas.
Som ni såg har det rykt ett träd till. Det finns lite planer på en odlingsplats
och en lite udda rabatt. Jag väntar på att få ge mig på rosorna och fortsätta inne
på altanen. Jag bara älskar att sitta i soffan ute o njuta av allt som växer nu!

Ja vi håller oss sysselsatta och det är nog vettigt! Men vi myser en hel del och
så spelar vi Rumble förstås:)

Det var lite om livet just nu, idag. Imorgon är en annan dag och den ska bli bra!

Tänker på er vänner som fyllt år idag.....Linda och Pär. Grattiskramar till er.

Jaja ni andra får väl med en kram då;)


Kommentarer

  • Linda säger:

    Vad skönt att ni har resan att se fram emot. Inte konstigt att man bryter ihop ibland, man har ju hunnit skaffa sig så mycket drömmar och börjat planera... så går allt i kras :( Du, ja tar en kram då och skickar en i retur :) Ta hand om er!

    2012-04-17 | 06:54:39
    Bloggadress: http://vardagsglimtarna.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: